Villkor
(Hela eller delar av den här texten är automatiskt översatta, vi reserverar oss rätten för eventuella felskrivningar.)
Priser i den ursprungliga valutan SEK är i kraft. Avvikelser från villkoren är endast giltiga om båda parter har tecknat särskilda avtal som reglerar detta.
Tillämplighet:
Dessa villkor gäller där svensk eller annan tillämplig lag inte ger villkor som strider mot dem. För privatkunder, Konsumentskydds- och Distansavtalen som även omfattar skydd för säljbolaget. Mer information om dessa ärenden finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se
Beställning:
I händelse av att kunden är under 18 år måste han/hon inhämta tillstånd från föräldrar innan köpet. Beställningar gjorda i en annan persons namn utan hans/hennes samtycke, eller som på annat sätt involverar Säljhandeln, lider ekonomisk skada eller polisrapportering. Försäljningsföretaget friskriver sig för felskrivningar, fel i information och fel i specifikationer på någon av Säljföretagets utbud av produkter och tjänster. Alla bilder ska ses som illustrationer som inte garanterar korrekt utseende och egenskaper.
Äganderätt:
Alla produkter förblir Säljföretagets egendom tills full betalning har mottagits.
Ansvar för defekter:
Säljarens ansvar för fel i leveransen är begränsat till de nuvarande villkoren för Säljföretaget bär inget direkt eller indirekt ansvar till exempel, men inte begränsat till, inkompatibilitet, leveransförseningar, stillestånd, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.
Reklamationsvillkor och återkallelse:
Det är lämpligt att kundens ankomst kontrollerar leveransen för att verifiera att detta är korrekt och felfritt. Vid reklamation ska Säljföretagets reklamationsavdelning kontaktas på telefon 0708-139169, e-post info@golflinks.se eller via Säljföretagets webbplats www.golflinks.se och ange order-id tillsammans med orsaken till reklamationen. Vid reklamation ska kunden begära ett så kallat RN (returnummer), som är giltigt i 14 dagar. I alla fall när en produkt returneras till säljaren måste konsumenten först få ett returnummer. Returpaket ska vara tydligt märkt med returnummer. Kunden ska skriva mottagen RN-paketlapp så att originalförpackningen inte skadas. Defekta produkter som returneras till säljaren ska behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer oerhört viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den inte kan skadas. För privata konsumenter i konsumentköp, vilket innebär att kunden har rätt att betala frakt i gengäld en giltig fil. Hos Säljare har privatkonsument rätt att få en förbetald paketlapp till utskicket. I det fall reklamationen inte är giltig och kunden har fått en förbetald paketlapp att skicka själv, blir kunden debiterad en fraktkostnad för returen. I ärendet "returnerad anledning" reklamationer och fel som ej kan upptäckas, blir kunden debiterad en avgift på 200:- + moms + frakt retur och hanteringskostnad för ärendet.
Sändningar som saknar RN returneras till kunden och fraktkostnaden debiteras. Säljaren förbehåller sig rätten att ersätta defekt produkt med en motsvarande i de fall identiska varor inte är tillgängliga. Privata konsumenter har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalet. Rätten gäller enligt lagen endast om produkten och dess originalförpackning kan returneras i samma skick. Produkten får inte användas. Använder konsumenten sin ångerrätt bör han/hon kontakta säljaren för att få ett RN. Returfrakt betalas av konsumenten. För produkter som är anpassade för en viss kund, gäller ej ersättning, öppet köp eller återkallelse. Om en vara skadas under transporten ska Säljföretaget inom fem dagar skicka information om ersättning.
Ej uthämtade försändelser:
För försändelser som inte löses ut, återlämnas varefter paketet till Säljföretaget där en avgift på 250:- + moms tillkommer för att täcka Säljföretagets utgifter för transport och administration.
Fraktskadade varor:
Om en produkt från Säljföretaget skadas under transporten, oavsett om skadan är synlig eller dold, ska den omedelbart rapporteras till transportören (vanligtvis postverket) inom 7 dagar.
Force majeure
Annat:
Händelser såsom krig, naturkatastrofer, strejker, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, kostsamma händelser och liknande händelser utanför Säljföretagets kontroll, som inte rimligen kunde ha förutsetts, ska av force majeure, vilket innebär att Säljföretaget befrias från sina skyldigheter att fullgöra avtal.
Säljaren förbehåller sig rätten att ändra all information, inklusive men inte begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden utan föregående meddelande. Vid eventuell slutförsäljning till det angivna priset eller på grund av att ett reaobjekt raderats, har Säljaren rätt att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalt belopp på bästa sätt. Säljföretaget ska också informera konsumenten om möjliga likvärdiga ersättningsprodukter om sådana finns tillgängliga.